top of page

Höga Kusten dag 2

När vi vaknade upp för dag 2 uppe på höga kusten så såg vi ett vitt landskap när vi drog upp rullgardinen. Vi kastade i oss lite frukost och klädde oss varmt för att sedan bege oss av till Skuleskogens Naturreservat där planen var att ta oss till slåtterdalsskrevan😃

Vi parkerade bilen och började vandringen mot skrevan. Efter ett par kilometer så kom vi till en korsning där vi fick välja mellan att gå raka vägen genom skogen till skrevan eller att ta en omväg som gick över Slåttdalsberget. Vi valde självklart vägen över berget, brant klättring upp till toppen där vi skogs av en fantastisk utsikt😍

När vi hade bestigit toppen så skulle man ta sig ner igen mot skrevan. Vi tänkte att de måste vara ungefär samma svårighetsgrad som när vi klättrade upp för berget men icke, det var mycket brantare🥵 Vi fick bära upp hundarna och hålla oss i de linor som var borrade i berget för att ta oss ner till skrevan (se bilder nedan).

Vi tog oss tillslut till skrevan som är 30 meter djup och klyver berget i 200m. Där tog vi några bilder och fikade lite innan vi begav oss tillbaka mot bilen. Denna gången valde vi den andra vägen genom skogen som även den i början var väldigt stenig och brant innan man kom ner till spångarna som ledde oss till bilen😍